Wednesday 22 March 2017

2. Beregu/Double

Acara beregu dalam permainan badminton membabitkan beregu lelaki dan juga beregu wanita. Acara beregu ini adalah dua orang pemain berpasangan dimana keserasian dan persefahaman antara pasangan regu amat penting bagi menjanjikan aksi yang menakjubkan. 


Kebiasaannya, perlawanan badminton yang membabitkan pasangan beregu lelaki mahupun wanita akan menampilkan aksi yang dramatik terutamanya dalam pertandingan kejohanan dunia dimana pasangan beregu handalan dunia akan beraksi.


Antara beregu lelaki terbaik dunia ialah Lee Yong Dae & Yoo Yeong Seong, Mathias Boe & Carsten Mogensen, Muhammad Ahsan & Hendra Setiawan dan beregu wanita ialah Vivian Kah Mun Hoo & Woo Khe Wei, Naoko Fukuman & Kurumi Yonao(JPN) dan M. Matsutomo & A. Takahashi(JPN).




Koo Kien Kiat & Tan Boon Heong vs Cai Yun & Fu Haifeng 


Wang Xiaoli & Yu Yang(CHN) vs Mizuki Fujii & Reika Kaiiwa(JPN) 


Antara aksi menarik yang ditampilkan oleh beregu lelaki terbaik dunia iaitu Lee Yong Dae & Yoo Yeong Seong VS Mathias Boe & Carsten Mogensen:





No comments:

Post a Comment

Peralatan permainan bola tampar Bola tampar biasanya dimainkan di gelanggang tertutup seperti gimnasium. Walaubagaimanapun bola tampar d...